Lego EV3 – robotin ohjelmointituntien aiheita:
1. Tutustutaan Lego-robottiin ja ohjelmistoon
- Ohjelman käyttäminen (perusvalikot)
- Robotin laittaminen päälle
- Robotin portit (1-4 ja A-D)
- Robotin kytkeminen tietokoneeseen ja ohjelman siirtäminen robottiin
- Ohjelmiston poistaminen robotista ja robotin sammuttaminen
2. Robotin saaminen liikkeelle
- Robotti liikkuu eteenpäin 5 sekuntia ja pysähtyy.
- Robotti peruuttaa 7 sekuntia.
- Robotti liikkuu suoraan ja kääntyy 5 sekunnin kuluttua.
- Tutustutaan kaikkiin mahdollisuuksiin ohjelmoida kuljettavan matkan pituus.
3. Robotti lähtee viivalta ja pysähtyy tasan annetulle viivalle.
4. Robotti kiertää tuolin jalat mahdollisimman läheltä.
5. Robotti pysähtyy annetulle mustalle viivalle.
6. Robotin reitillä on erivärisiä viivoja. Robotin tulee pysähtyä juuri annetun väriselle viivalle.
7. Robotin tulee pysähtyä annetun matkan päähän esteestä.
8. Robotin tulee liikkua sumopainikentällä.
Mitä robotti tekee yllä olevan ohjelmoinnin tuloksena?
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti